piątek, 2 sierpnia 2013

Czy słodycze odchudzają?

Śmiem twierdzić, że tak. W moim przypadku od nich zaczęło się gubienie wagi. Zauważyłam, że z biegiem czasu rośnie potrzeba spożywania słodyczy. Ich negatywny wpływ na sylwetkę i w konsekwencji zdrowie jest oczywisty i nie będę dalej rozważać tego tematu. Postanowiłam zatem znaleźć sposób aby zaspokoić głód słodyczy nie przybierając na wadze. Zainspirowała mnie reklama ciasteczek Belvita, nawiasem mówiąc są niesmaczne, w której zwrócono uwagę na powolne uwalnianie cukru dzięki wysokiej zawartości błonnika.

Przeszukałam Internet i książki kucharskie w poszukiwaniu przepisów na łatwe ciasta. Okazało się, że najprostsze w przygotowaniu są muffiny. Tak proste, że nawet ja z żadną umiejętnością pieczenia doskonale sobie z nimi poradziłam. Co więcej, zmodyfikowałam znalezione przepisy tak aby obniżyć ich wartość kaloryczną i zwiększyć wartość odżywczą.
Użyłam mąki pełnoziarnistej, zmniejszyłam ilość cukru i tłuszczu, i tym sposobem wykombinowałam pyszne babeczki fit. Mają mało kalorii, a dużo błonnika. Dzienne zalecane spożycie błonnika to 27 do 40 g. W babeczkach czekoladowych jest go ok. 3.7 g co stanowi ok 9% zalecanej normy.

Są dostatecznie słodkie, ale nie za słodkie i mają dość błonnika, aby cukier w nich zawarty był uwalniany powoli. Dzięki temu wystarczy jedna babeczka jako przekąska lub na śniadanie z dodatkiem chudego białego sera aby zaspokoić głód unikając gwałtownego skoku poziomu cukru we krwi.

Poniżej przepis na proste babeczki czekoladowe (12 szt.):

Składniki suche: szklanka mąki pełnoziarnistej, szklanka otrębów, 2 łyżeczki proszku do pieczenia, 2 łyżki kakao
Składniki mokre: 1 duże jajo, 4 łyżki cukru, duży kubek kefiru 0%, 2 łyżki oleju
Dodatkowo pół tabliczki gorzkiej czekolady (60-70% zawartości kakao) pokruszonej na drobne kawałki i/lub 50g rodzynek
Mieszamy składniki suche i osobno składniki mokre. Po ich wymieszaniu łączymy je ze sobą, dodajemy pokruszoną na kawałki gorzką czekoladę i nakładamy do foremek. Pieczemy w 180 stopniach ok. 25 min.
Kaloryczność to ok. 155 kcal/szt. Białko -5.1g, tłuszcz – 7.6g, węglowodany – 23.3g, błonnik – 3.7g

Wystarczy jedna-dwie dziennie, aby opanować wilczy apetyt na słodycze. Z czasem mija chęć na ciasteczka i batoniki, a nawet na słodkie napoje, które rujnują sylwetkę i zdrowie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz